steinras

steinrasa
"Se opp for skolebarn"...eventuelt steinras. Endelig kom renget! Og denne gangen regnet det skikkelig mye. Veger ble stengt og grus og stein raste ut i veiene. Her fra skoleveien min...

Ny telefon

Som tidligere nevnt gikk det dårlig med den gamle telefonen min. Jeg har nå fått ny, og telefonnummeret mitt er det samme: +34 679 535 128.

Problemet er bare det at alle nummer, adresser, navn og fødselsdager tok samme vei som telefonen. Så hvis du leser dette hadde det vært fint om du, hvis du har lyst, sender meg dine personalia på mail, henrikvd(krællallfa)portalendåttno

Tur til mogan

Jeg har for tiden besøk av familien min, og i dag var i en tur i Puerto de Mogan. En veldig fin by.
mogan
Blomster henger ned i gatene.

rødblåbåt
Puerto de Mogan er også en fiskelansby med rød og blå fiskebåter.

mogan2
Flotte hus...

gate
Stilenrent og minimalistisk

vindmølle
Vi kjørte også litt lenger inn på øya, til gamlebyen mogan. Her støtte vi på denne gamle vinnmølla.

Snorre kaffe
Rundt omkring mølla hadde de satt ut gedigne husholdningsartikler som strykejern, kaffekvern, tekanne, primus og denne kjelen.

Hstfest

I går var det høstfest på skolen. Vi i koret opptrådde med Fix you av Coldplay. Det var en fin kveld med underholdning, lotteri og kaker. Se bilder på skolens hjemmeside. Ja, det er bilde av meg. Finner du det?

Vi har også akkurat tatt klassebilde på skolen. Omtrent slik ser klassen min ut (se nederst).

En dag p IKEA...

Vi hadde lenge gledet oss til dra p IKEA, for ja, det finnes IKEA selv p Gran Canaria. Lrdagen var dagen og ekspedisjoenen startet med en halvtimes busstur klokken 1200.

Det var utrolig gy komme til ikea, ikke bare fordi de har s mye fint, men ogs fordi det var s lenge siden sist, og fordi jeg aldri har vrt p ikea i utlandet fr(!). Stort sett var alt likt som hjemme, det eneste var at det var utrolig trangt. "Gatene" var s smale, og det var ikke engang alle steder en kunne kjre med vogn! Vi hadde med oss en lang handleliste, men som vanlig fant vi mye ekstra vi hadde lyst p :)

Etter noen timer mtte jo turen g til restauranten. Naturligvis var det kjttboller som ble spist...de var utrolig gode..mmm:D Som tidligere IKEA-restaurantmedarbeider var det imponerende se hvor mange kunder de betjente med et s lite kjkken som de hadde. hmm..merkelig.

Da vi etter en god stund, og etter mange tusen skritt, omsider kom oss til kassen hadde vi to en og en halv stoore handlevogner, pluss to flatpakker som enda ikke var hentet. Etter hvert som varene tikket inn p kassaapparatet, euroene fly og posene ble pakket, inns vi at vi trengte hjelp til f transportert varene hjem. Vi betalte frakt, og damen i kassen noterte navn og adresse. Kasseken ble stadig lenger. Da vi fikk fortalt at varene ikke kunne kjres hjem fr neste uke, ble vi litt matte. Vi ville jo ha varene i dag! Jeg fortalte damen i kassen at vi heller ordnet det selv og bare tok en taxi. Hun lo hun godt av oss:) Vi fikk pengene for transporten tilbake og gikk. Endelig var vi kommet oss ut, s var det "bare" komme seg hjem.

Vi hadde allerede brukt nok penger denne dagen, s vi tenkte vi skulle spare litt penger p ta bussen i stedet for taxi. Utenfor utgangen ble ting pakket i sekker og fordelt i frre poser. Allikevel ble det tte store poser, to sekker, to flatpakker, pluss en pose fra Swed-shop. S...hvor gr bussen fra?
alt_samme
Ja, alt er vrt...

En tilfeldig kanarisk ikea-infoansatt kan jo selvflgelig ikke engelsk(evt. dumme norske utlendinger kan selvflgelig ikke spansk), men hun pekte n hvilken retning jeg skulle g i. Der gikk jeg og lette ganske lenge. Etter ha spurt et par andre, viste det seg at bussholdeplassen slett ikke var der jeg hadde blitt fortalt. Det var "under, opp, rundt og bort.." som var den rette veien...
henrik
Henrik venter p siste buss

Det var bare begynne g, men med det store flyttelasset ble det for tungt. Vi mtte g to ganger, og det tok sin tid. Omtrent halvannen time etter at vi hadde betalt kom vi oss p bussen. Underveis mtte vi bytte buss n gang, men selv med alle posene gikk dette smertefritt. Heldigvis rakk vi kveldens siste buss.
slitne
Slitne....og jada, alt kom med p bussen

Klokken var nrmere halv ti da vi omsider kom hjem. Slitne. Bursdagen vi skulle i, var begynte for halvannen time siden, men heldigvis rakk vi desserten:P ...flamberte bananer og is mmm:D

Dagen p ikea ble lang, men det var verdt det. Det var en fin tur tross i diverse utfordringer.... og fra n av skal pizzaen skjres med pizzarulle, det skal rulles p ny kontorstol, telys skal brennes, batterier skal brukes, nye sengesett skal soves i, malerier skal henge fint i rammer, brd og kaker skal bakes, isbiter skal fryses, skittenty skal kastes i skittentyskurv, brannskader skal forhindres med grytekluter, hvitlken skal presses, grnnsaker skal kuttes med ny skarp kniv, ost skal rives, bilder, lpere og vaser skal pynte opp, nye tallerker skal tilberedes og putekrig skal det bli med nye puter.

Har du vrt p IKEA i det siste?

Hstferie

Det er sndag og siste dag i hstferien. Livet her i Arguineguin er ikke s veldig hektisk og overarbeidet, men det har n vrt greit med en liten ferie allikevel. Snn utenom vre p stranda, jobbe med sremne, delagt telefonen, sett norsk landskamp og spist p restaurant, var jeg p torsdag p Fjelltur.

Det var Norges Astma- og Allergiforbund sitt lokallag som denne gangen hadde invitert elever p den videregende skolen med p tur. Det var med et ndskrik at det ble tur da bare seks stykker mtte opp. Det ble imidlertid god plass i bussen, og en eminent guide(som forvrig var en vaskeekte huleboer!) fortalte det ene og det andre og yas historie, flora og urkultur. Egentliug veldig interessant. Nr en bor i en by som Arguineguin fr en ikke oppleve det opprinnelige kanaria.

Fataga
Et lite stopp i landsbyen Fataga.

RN1
Selve fjellturen var ikke lang, men den gikk opp til yas omtrent hyeste fjell, Roque Noble.

ToppenavRN
P toppen :)Menneskene er ganske sm...

UtsiktFraRN
Utsikt fra toppen.

Etter den korte fjellturen stoppet vi i en annen landsby og spiste tapas(kanarisk mat) p en restaurant. Hele turen, med mat og alt fikk vi gratis, s dette var absolutt en fin tur :D

Definitivt dd

Jeg kan med dette konstatere at den gjennomvte telefonen min n definitivt er dd. Har i dag derfor bestillt meg ny telefon, det ble en BenQ-Siemenes EL71. Nummeret mitt er som fr +34 679 535 128 (evt. +47 986 31 686). Selv om ny telefon er bestillt, er den nok ikke operativ fr om halvannen uke.

Lyst til ringe meg p Skype, er navnet mitt "henrik.vd"

blubb blubb blubb...

Som tidligere nevnt, er det ganske godt for kropp og sjel kunne ta en svmmetur i det blgrnne havet etter to timer med ballspill i solsteiken. I dag da jeg var og svmte var det til og med store blger, og gy var det...helt til jeg kom opp p land og merket at jeg hadde telefonen i lomma...Mobiltelefonen min er derfor midlertidig erklrt dd. S hvis noen prver ringe, er nok det forgjeves. Har prvd trke den i steikeovnen, men ingenting har hjulpet enn.

Nordmenn p hstferie

I den anledning at det i disse dager er hstferie hjemme i Norge fikk vi i dag fri fra skolen....ikke helt fri da, men i stedet for ha undervisning ble vi sendt p markedet med bunker med flygeblad. Disse skulle vi dele ut til turist-nordmenn, slik at flere fikk ynene opp for skolen vr. Hstferien for min del begynner ikke fr p fredag. Det blir nok godt, selv om tida siden skolestart virker kort.

Marked, grnnsaker
Fra markedet i Arguineguin

marked, sko
Her selger de blant annet sko..

Det ble ogs i dag en tur opp p "fjellet" ved korset.